“Ik wil voor AUSY werken”, en zo geschiedde

24-11-2017 08:44
|
Lezen in 3 minuten
|

Kenny: “Het klinkt misschien raar, maar het was eigenlijk niet mijn ambitie om in de IT-wereld terecht te komen. Tijdens mijn laatste jaar van de middelbare school liep ik stage bij het Wit-Gele Kruis Vlaams-Brabant als administratief medewerker. Nadien ben ik er vast gestart. Toen ik er een paar maanden werkte, was ik echter al meer met IT bezig dan met de administratie. En dat beviel me!”

“Wat ik dan deed? Eerst verleende ik vooral first en second line support voor hard- en softwareproblemen. Maar naarmate de tijd vorderde, was ik meer met IT in het algemeen bezig en nam ik zelfs als project lead hele projecten op mij. Ik bereidde ook het jaarlijkse IT-budget voor en hield de uitgaven in de gaten.”

“De job was best afwisselend, maar uiteindelijk stootte ik na bijna 7 jaar tegen het plafond: er waren geen doorgroeimogelijkheden meer. Het was dus stilaan tijd voor iets anders.”

Mond-tot-mondreclame leidde naar AUSY Belgium

“Ik heb heel bewust bij AUSY gesolliciteerd. Ik werkte op zich nog steeds graag bij het Wit-Gele Kruis en had geen haast om te veranderen. Ik kon het mij dus permitteren om gericht naar een nieuwe job te zoeken.”

“Waarom ik per se bij AUSY wou werken? Ik kende een aantal mensen die er aan de slag waren. Hun verhalen waren steeds erg positief en ik had het gevoel dat ik bij het bedrijf paste.”

“Het eerste sollicitatiegesprek, nu ongeveer 2 jaar geleden, bevestigde dat gevoel: ik voelde een echte klik. Dat was gelukkig wederzijds, want wat later startte ik als System Engineer.”

Een opleiding volgen?

Ons Competence Center zet je op weg naar een mooie IT-carrière

Remote en on-site support zorgen voor variatie

“Ik maak deel uit van het team dat de support verzorgt bij enerzijds de vestigingen van AUSY in Leuven en Gent, en anderzijds bij enkele kmo’s.”

“Die kmo’s zijn het meer bijzondere deel van de job. Wij nemen het hele IT-gebeuren op ons, van a tot z. Of het nu gaat om een e-mailmigratie of een cloud oplossing: we nemen zowel de uitvoering, het beheer en de optimalisatie voor onze rekening! En dat doen we allemaal zowel remote als on-site. Lekker afwisselend!”

Opleidingsmogelijkheden creëren steile leercurve

“De opleidingsmogelijkheden zijn dik in orde. Iedereen, en de Training Officer in het bijzonder, is erg meegaand en ondersteunend. Zij bezorgt je het nodige lesmateriaal en plant je examen in. Handig!”

“De belangrijkste opleidingen die ik al volgde, zijn ITIL, Office 365 en Prince2. Ik ben nu ook gestart met Windows Server 2016. En in de nabije toekomst? Dan wil ik graag doorgroeien naar een meer senior profiel in system engineering.”

“Het spreekt dus wel voor zich dat de leercurve hier enorm steil is, en dat is zeker een van de redenen waarom ik hier echt graag werk.”

“Zonder melig te willen zijn: af en toe denk ik terug aan waar ik gestart ben, en vergelijk ik dat met waar ik nu sta op vlak van kennis en ervaring. Ik kan dus ook niet anders dan besluiten dat de stap die ik 2 jaar geleden zette, de juiste was!”