Digital Community Specialist

ref: CX- 78124

Jouw uitdaging

Jouw Verantwoordelijkheden:

• Social media en communicatiecampagnes opzetten in lijn met de marketingstrategieën
• De sociale media voorzien van boeiende tekst-, beeld- en videomateriaal
• Vragen en opmerkingen van de klanten tijdig beantwoorden
• Online beoordelingen en feedback beheren en beantwoorden
• Webinars organiseren om een community uit te bouwen en de brand awareness te boosten
• Merkconsistentie garanderen
• Contact onderhouden met de Product- en Salesafdelingen om zo op de hoogte te blijven van de nieuwe producten en functies
• Een langetermijnrelatie uitbouwen met (potentiële) klanten, industriële professionals en journalisten
• Jezelf bijscholen over de trends binnen de digitale marketingtechnologie

Jouw kwaliteiten

Jouw Profiel:

Relevante werkervaring als Community Manager (min. 2 jaar)
Ervaring met het lanceren van community initiatieven (bv. een online platform bouwen, een ambassadeursprogramma lanceren, verschillende events organiseren en het schrijven van een newsletter)
Je bent in staat om relevante cijfers te identificeren en op te volgen (bv. herhaalde aanwezigheden bij events)
Je bent hands on en je hebt ervaring met social media management voor merken
Je bent in staat om het online websiteverkeer en de online customer engagement te interpreteren
Online marketing en marketingkanalen zijn voor jou geen vreemde termen
Je gaat zeer nauwkeurig te werk en bent bereid om te multitasken
Je hebt minstens een Bachelor behaald in Marketing of een ander relevant domein

Wat we aanbieden

Great team
Marktconform brutoloon
Laptop, internet verbinding thuis, smartphone
Home office en flexibele werkuren
Groepsverzekering
Continue opleidingen