Marketing & Communication Events Coordinator

ref: 1000091985

Jouw uitdaging

De job

Om de talent acquisitie en verkoop binnen ons bedrijf AUSY verder te ontwikkelen, zijn wij momenteel op zoek naar een event manager voor onze marketing en communicatie afdeling.

Je komt terecht in een team van 4 personen waar je binnen het domein van event marketing de operationele eindverantwoordelijkheid draagt.

Naast uitmuntendheid in onderstaande taken, verwachten we helemaal niets. En dat is positief, want zo kan je ons verrassen met eigen inbreng en initiatieven en zo van die dingen.

  • Je ondersteunt iedereen in de organisatie met hun wens tot eventorganisatie en evenement deelnames; van aanmelding over inschrijving tot operationele invulling en evaluatie.
  • Je neemt het voortouw tijdens de voorbereiding door de intake (en inschrijving) te valideren na afstemming met het beschikbare budget en stakeholders.
  • Je vertaalt de behoefte naar een optimale invulling voor het specifieke event. Dat meerdere departementen naar een zelfde evenement willen is geen belemmering, integendeel! Je zorgt voor coördinatie en afstemming zodat we als 1 brand (in onze bestaande huisstijl) naar buiten treden.
  • Je staat in voor een piekfijne administratieve opvolging van A tot Z; draaiboeken, checklists, briefings. You log things, you know everything.
  • Je werkt nauw samen met interne stakeholders en collega’s maar ook met externe partijen zoals designers, drukkerijen, … Je vindt het vanzelfsprekend dat je iedereen op hielen moet zitten. Deadlines are real!  
  • Je neemt de lead in de coördinatie on the field. Je gaat mee naar events waar nodig en zorgt dat niemand iets tekort komt. Als Murphy mee is, weet jij hem te overtuigen dat het alsnog iets wordt.
  • Daarnaast service je onze 10 locaties met lokale stocks. Hiervoor zit het beheer van de interne stock aan marketing collateral, goodies, POS materiaal en displays volledig bij jou. Je weet op elk moment in tijd wat waar zit en in welke aantallen. Wanneer iets uitgeput geraakt, bestel je op tijd bij zodat niemand ooit merkt hoe goed jij je job doet!
  • Samen met je collega’s doe je suggesties naar automatisaties om productiviteits -en efficiëntiewinsten te bekomen. Waar extra promotionele ondersteuning nodig is, overleg je met je directe collega’s en plan je het werk in.
  • Je onderzoekt welke bijkomende communicatiekanalen aangeboord kunnen worden ter promotie van onze verkoop en stemt deze af op onze verschillende doelgroepen.
  • Je rapporteert aan de Chief Commercial Officer.

Jouw Kwaliteiten

  • Je hebt minstens een eerste marketing ervaring achter de rug. Je bent niet aan je proefstuk toe als het gaat om het organiseren van evenementen.
  • Je bent gedreven, ‘hands-on’ en deinst er niet voor terug om zelf de handen uit de mouwen te steken. Problemen zijn uitdagingen en je ziet in alles opportuniteiten.
  • Je neemt graag initiatief en je houdt van een flinke portie verantwoordelijkheid.
  • Goed communiceren is je stokpaardje. Je kan constructief samenwerken en zorgt er voor dat alle neuzen in dezelfde richting wijzen.
  • Je bent commercieel ingesteld, creatief en hebt een vlotte pen.
  • Organiseren en plannen zit je in het bloed. Als de zaken ondanks alles toch niet lopen zoals gepland heb je door je voorzienigheid en creativiteit snel een plan B klaar.
  • Je bent flexibel, ook in het weekend.
  • Je bent een digital native die zijn/haar weg vlotjes kent binnen verschillende social media platformen. Je weet hoe een evenement te seeden op sociale media en herkent knappe email marketing.
  • Een goede kennis van de courante MS office-toepassingen is een must.
  • Enige kennis van Photoshop, Indesign en/of Illustrator is mooi meegenomen.
  • Toolings zoals een CMS, Mailchimp, Eventbrite ken je en heb je op zijn minst al eens ingezet.
  • Jouw Nederlands is zowel geschreven als gesproken perfect. Je Frans is bijna even goed. Engels heb je van TV en films geleerd dus dat beheers je ook.
  • Je kan met een kleine auto maar ook busje rijden. Rijbewijs B is een must.

Wat we aanbieden

  • Je krijgt een vast fulltime contract.
  • Je geniet van een aantal extralegale voordelen: smartphone, bedrijfswagen, laptop, maaltijdcheques, groeps- en hospitalisatieverzekering.
  • Je komt terecht in een bedrijf met een open en levendige sfeer. 
  • “Work hard, play hard” is ons motto: samen vliegen we er stevig in, maar we houden er bijvoorbeeld van om samen gezellig te lunchen of te sporten.
  • Je bent welkom op tal van bedrijfsevenementen. Denk aan onze AUSY Family Day of een lekkere barbecue om de zomer af te sluiten.