Assistent Content Marketing (FR/NL)

ref: 1033281798

Jouw uitdaging

Als je aan iemand hier op de vloer in Leuven vraagt: “Met wie zijn job wil jij wel eens een weekje ruilen?”, dan zegt iedereen in koor: “Die van Valérie!” Afwisseling en creativiteit staan centraal in haar rol als content marketeer, en ook onze tweetalige assistent content marketing mag zich daaraan verwachten. Maar wie kan beter uitleggen wat de job zal inhouden dan Valérie zelf?

Valérie: “AUSY is sinds de zomer enorm gegroeid. En dus groeit het takenpakket binnen contentmarketing mee. Vree tof, dat vooral. Vree veel werk, dat ook. Daarom zoeken wij een tweetalige assistent content marketing. Of beter gezegd: een collega die het team ondersteunt en op wie we kunnen rekenen, en die vooral samen veel plezier wil maken.”

Jouw uitdaging

“Het takenpakket is enorm afwisselend. Elke starter kan zich hier sowieso uitleven én veel bijleren.”

  • Je staat in voor al onze vertalingen van het Nederlands naar het Frans. Je verliest onze huisstijl daarbij niet uit het oog en weet onze teksten ook in het Frans te voorzien van onze welbekende AUSY-touch.
  • Als de beste teamspeler ever ondersteun je Valerie in haar  dagdagelijkse taken. Ze neemt je onder haar hoede en wijdt je in in de wondere wereld der copywriting. Sesam, open u - maar dan stukken beter!
  • Concreet wil dat zeggen dat je in eerste instantie de content werking mee in goede banen leidt. Je pikt zelfstandig (ad-hoc)communicatie- en contentvragen op en verrast met ideeën om onze inbound marketingstrategie verder vorm te geven. Je staat ook mee in voor de webmastering van onze website.
  • Ben je helemaal ingewerkt en heb je jezelf bewezen? Eerst en vooral gaan we dan met het team eens lekker eten ;-) En dan breiden we je takenpakket stap voor stap uit. Met de nodige dosis nauwkeurigheid zal je:
    • Je eerste stappen zetten als echte copywriter. Je bent van a tot z verantwoordelijk voor het uitwerken van je eerste blogartikels. Je stelt de outline op, verzamelt al je informatie (al dan niet via een interview), schrijft een catchy tekst, vindt/neemt de juiste foto, plaatst die online en verzorgt de promotie ervan op sociale media.
    • Toffe mailings uit je mouw schudden. Of het nu gaat om uitnodigingen voor events, HR-mededelingen, nieuwsbrieven,… Je vindt de juiste tone of voice en insteek.
    • Op zoek gaan naar de juiste content voor onze socialemediakanalen. Je plant ook de verschillende berichten in.  
    • Betrokken worden bij brainstormsessies over manieren om onze doelgroep te bereiken en onze doelstellingen te behalen. Blaas ons omver en wie weet trek jij op korte termijn zelfstandig een eerste klein project?
  • En ehm, wie weet wat de toekomst nog brengt? Aan de hand van jouw sterktes geven we samen je takenpakket verder vorm.

Jouw Kwaliteiten

Valérie: “Een stevige boterham, waarbij een bepaalde ingesteldheid onmisbaar is. Welke kwaliteiten zorgen ervoor dat jij je goed voelt in in deze job?”

  • Je beheerst het Frans en Nederlands uitstekend (geschreven en gesproken). Je bent vlot in het Engels.
  • Een diploma (bedrijfs)communicatie of taal- en letterkunde is mooi meegenomen, maar je kan zeker ook overtuigen met bv. een eigen blog.
  • Je werkt nauwkeurig en netjes!!! Ja, 3 uitroeptekens. Dus ‘t is serieus. Je vuile sokken op een hoopje in je kamer? We don’t care. Content niet dubbelchecken of slordige webmastering? In den hoek nondedekke!
  • Je bent creatief. Ook hier zouden we een paar uitroeptekens kunnen plaatsen, maar da’s misschien too much. Moet je altijd en overal het meest gekke idee hebben? Nee. Maar durf je ideeën voorstellen met een (on)gezonde hoek af? Graag.
  • Dat je een zekere maturiteit hebt, vinden we best wel belangrijk. We lachen hier heel wat af, maar when things get serious staan we ons mannetje.
  • Wat wil dat zeggen? Onder andere dat je op een correcte manier in contact staat met onze interne en externe stakeholders en contacten. Maar ook dat je bv. sterk genoeg in je schoenen staat om een interview af te nemen.
  • Omdat we nu al even geen uitroeptekens meer hebben gebruikt: je ziet werk liggen!
  • Enfin, eigenlijk heb je gewoon véél goesting en wil je het super goed doen.

Wat we aanbieden

  • Je komt terecht in een bedrijf met een open en levendige sfeer. “Work hard, play hard” is ons motto: samen vliegen we er stevig in, maar we houden er bijvoorbeeld ook van om samen gezellig te lunchen of te sporten. Als bedrijf zetten we ook hard in op een goede work-life balans.
  • Je bent welkom op tal van bedrijfsevenementen. Denk aan onze AUSY Family Day of een lekkere barbecue om de zomer af te sluiten.
  • Je krijgt een vast fulltime contract, aangevuld met tal van extralegale voordelen (GSM, bedrijfswagen, laptop, maaltijdcheques, onkostenvergoeding, hospitalisatieverzekering, pensioenplan, 12 extra vakantiedagen, ecocheques,…)

Stel je kandidaat!

Valérie: “Klaar om onze nieuwe collega te worden te worden? Verras ons met een leuke sollicitatie, eentje die ons  doet schaterlachen. Steek tijd in een sollicitatiebrief die je schrijfstijl illustreert, schrijf een blogpost, maak zelf een hilarische copywriters meme, vertel me meer over je (te) gekke persoonlijkheid in een tof filmpje, … it’s up to you! Je bezorgt je sollicitatie aan Lien Vander meiren (interne.rekrutering@ausy.be. Succes!”