Start je carrière als Interim Manager

Je hebt al een aantal jaren managementervaring op de teller staan en bent klaar voor een nieuwe uitdaging. Wat nu? Heb je er al eens aan gedacht om een carrière als Interim Manager te starten? Wij lanceren je graag!

Ben jij de ideale kandidaat?

Statuut en bedrijfsomgeving

  • Je wil als freelancer aan de slag en hebt vooral zin in de jobflexibiliteit die daarbij komt kijken.
  • Werken in verschillende regio’s is geen probleem.
  • Vooral binnen organisaties in verandering voel jij je thuis. Bovendien ga je vlot om met complexe bedrijfssituaties. 

Niveau en ervaring

  • Je bent al minstens 15 jaar aan het werk, inclusief voldoende ervaring in een management of C-level positie.
  • Je werkte al zeker in 3 verschillende bedrijven. Bij voorkeur ook in 2 verschillende soorten bedrijven (SME, start-up, corporate) en 3 verschillende sectoren.
  • Pluspunten als je zowel in een nationale als internationale omgeving hebt gewerkt.

Opleiding en training

  • Een masterdiploma heb je zeker op zak, aangevuld met extra training of opleiding. Denk aan een MBA.
  • Je bent opgeleid in methodes voor project management zoals Prince2, Mbok en Scrum.
  • Ook op vlak van leiderschap, people management en coaching volgde je de nodige training.

Ambitie en soft skills

  • Je kijkt ernaar uit om je expertise te delen met anderen.
  • Op elk niveau (operationeel, management, adviesraad) treed je op de juiste manier in interactie.
  • Je bent een waardevolle sparringpartner en weet als geen ander hoe je de business kan uitdagen.
  • Strategische inzichten combineer je met een operationele uitvoering.

In welke domeinen spreid jij je kennis tentoon?

Transitiemanagement

Als tijdelijke leidinggevende verzeker je de continuïteit van het bedrijf waar je aan de slag gaat, tot de nieuwe manager gestart is. Zo val je bijvoorbeeld in voor hogere kaderleden, leden van de directie of de CEO. 

Projectmanagement

Elk uitdagend project breng jij moeiteloos tot een goed einde. Om wat voor projecten kan het gaan?

 

  • Afdelingen of business units reorganiseren.
  • De integratie in goede banen leiden na een overname.
  • Veranderings- of overgangsstrategieën implementeren en veranderingsprojecten superviseren.
  • Regionale, nationale en internationale uitbreiding vlot laten verlopen.
  • Start-ups helpen boomen in de markt.

Expertiseopdrachten

Dankzij jouw gespecialiseerde kennis en ervaring help je bedrijven vooruit. Zo voer je bijvoorbeeld een nieuw ERP-systeem of variabel verloningssysteem in. Of je neemt de leiding bij fusies en overnames.

Crisis- en change management

Of het nu gaat om een herstructurering, sluiting, downsizing of heroriëntering: jij bereidt mensen en afdelingen voor op de toekomst!

Hoe verloopt je traject?

  1. We leren elkaar kennen en bepalen je profiel. Nadien kom je in onze (LinkedIn) Interim Manager Community terecht.
  2. Vonden we voor jou een interessant project? Dan volgt een kennismakingsgesprek met de partners van AUSY Interim Management, inclusief een uitgebreider assessment.
  3. Vervolgens stellen we je voor bij de klant.
  4. Is er een match? Je gaat aan de slag bij de klant! Tijdens het hele project kan je rekenen op persoonlijke begeleiding en opvolging. 
  5. Na afloop van het project doen we een follow-up met evaluatie. Je komt weer in de Interim Manager Community terecht.

Benieuwd hoe dat er in de praktijk allemaal aan toe gaat? Lees het verhaal van Michel en ontdek hoe hij de customer care bij Immoweb naar een hoger niveau tilde. 

Laat ons samenwerken!

Bekijk onze openstaande missies

We hebben gegarandeerd een project openstaan dat jou op het lijf geschreven is. Toch geen missie gevonden? Bezorg ons je spontane sollicitatie via het formulier hieronder.

Stel je kandidaat

Neem contact op

Aarzel niet om met Vanessa en Jacqueline een connectie te maken via LinkedIn. Zo blijf je op de hoogte van nieuwe missies, interessante artikels en events!