Via een netwerk met meer dan 350 km glasvezelkabel, 17.000 SIM-kaarten, 20.000 vaste lijnen en meer dan 53 miljoen WiFi-verbindingen van IRISnet beschikken alle Brusselse politiezones, gemeentes, OCMW’s, openbare ziekenhuizen, crisiscentra en alle andere openbare instellingen over de connectiviteit die ze dag in dag uit nodig hebben. 

Met gepersonaliseerde oplossingen zorgt IRISnet er onder meer voor dat studenten op school over Fibernet beschikken, dat bezoekers aan onze hoofdstad gratis WiFi ter beschikking hebben, ziekenhuizen via alle kanalen bereikbaar zijn en dat politiezones dankzij veiligheidscamera’s op elk moment een zicht hebben op cruciale en drukke buurten. 

Om haar service nog te verbeteren, besloot IRISnet een portaal te creëren. Binnen deze klantenzone wil het alle functies onder 1 webapplicatie samenbrengen. 

ultieme user experience.

Ons team bouwde voor IRISnet de fors verbeterde en complete MyIRISnet-webtoepassing. Op deze gebruiksvriendelijke klantenzone kunnen gebruikers terecht voor een overzicht op al hun devices en hun werking, hun facturen, LAN-monitoring, maar ook om de beelden van veiligheidscamera’s te raadplegen of voor support en om storingen te melden en zoveel meer. 

MyIRISnet is opgebouwd uit een front-end (portal) en back-end (service core). De portal bestaat uit een Symfony (PHP framework) applicatie en gebruikt Vue (Javascript) componenten voor het weergeven van gebruikersdata. Zo krijgen de pagina’s een dynamisch karakter en verbetert de gebruiksvriendelijkheid. Symfony wordt ingezet als router en proxy voor de back-end. 

Ook de service core is gebouwd rond een krachtig Symfony framework. Het gebruik van deze architectuur zorgt voor schaalbaarheid. Zo is het systeem voldoende veerkrachtig om hoge bezoekersaantallen te verwerken. “In minder dan een half jaar wisten we de MyIRISnet-webtoepassing op te bouwen”, zegt Julie Deneft, project manager. “Het platform voldoet aan alle criteria van IRISnet en intussen blijven we de mogelijkheden uitbreiden door nieuwe features toe te voegen. Ons client team blijft bovendien beschikbaar voor verdere ondersteuning.”

echt een stap vooruit.

De klanten onthaalden de nieuwe MyIRISnet-webtoepassing erg enthousiast en de feedback was vanaf dag 1 bijzonder positief. Waar ze vroeger met verschillende toepassingen moesten jongleren om hun gepersonaliseerde oplossing volledig te benutten, is voortaan alles terug te vinden op 1 locatie en de vele vernieuwde features zijn een stuk dynamischer. De medewerkers van IRISnet zelf profiteren uiteraard ook mee.

overzicht van de gebruikte technologieën.

Markup HTML5/CSS3
Programmeertalen PHP en Javascript
Database MySQL
API REST, SOAP, LDAP
Frameworks Symfony en Vue.js

heb je nood aan advies?

trek aan de mouw van onze experten!

contact