meer weten over ausy builder?

download ons overzicht!

Als marketeer of beheerder van een website willen we allemaal zo snel, goedkoop en efficiënt mogelijk onze boodschap overbrengen naar ons doelpubliek.

Cruciaal daarbij is de keuze van het CMS, en de manier waarop dat CMS ingezet wordt. Hoe snel kunnen nieuwe medewerkers ingewerkt worden? Is het systeem flexibel genoeg om veranderingen door te voeren zonder de hulp van het development team? Hoe moeilijk is het om nieuwe features toe te voegen? 

We leggen je graag uit waarom Drupal de juiste keuze is, en we tonen je hoe we de time-to-market voor marketeers en webmasters zo kort mogelijk houden door slim gebruik te maken van in-house ontwikkelde tools zoals Ausy Builder en Ausy Subsites.

invloed op de kosten bij het publiceren van online content.

Om te weten wat de kosten van online content zullen zijn, is het belangrijk om te bepalen wat de time-to-market voor online content beïnvloedt. Hou rekening met de volgende factoren:

  1. Hoeveel pagina’s telt de campagne, en past deze binnen de bestaande website? Dat kan gaan van een of meerdere statische pagina’s, media files, tot dynamische user-generated-content. Uiteraard beïnvloeden al deze features de kosten, en zal in sommige gevallen zelfs een aparte website met een eigen navigatiestructuur nodig zijn.
     
  2. Moet er nieuwe functionaliteit ontwikkeld worden? Dat is meestal niet nodig als het CMS flexibel genoeg is. Soms moeten er echter extra zaken voorzien worden, zoals integraties met een extern systeem of nieuwe componenten. Dat heeft een grote impact op het budget.
     
  3. Hoe complex is de opbouw van een individuele pagina? Een eenvoudige pagina met een titel, een body en een afbeelding kan veel sneller toegevoegd worden dan een longread met verschillende soorten media, een webform en een complexe content layout. Belangrijk is dus dat het CMS de juiste tools voorziet.
     
  4. Hoe moeilijk is het om collega’s op te leiden en in te werken in het CMS? Een tool die zichzelf uitwijst en een gebruiksvriendelijke UI heeft kan veel tijd, en dus kosten besparen.

waarom drupal?

Drupal beschikt over heel wat functies die het leven van webmasters en marketeers een stuk gemakkelijker maken. We zetten enkele van de belangrijkste features voor je op een rij:

claro en gin admin UI.

Sinds Drupal 8.8 wordt de Claro admin theme standaard meegeleverd. Deze theme maakt de Drupal admin UI zeer gebruiksvriendelijk en toegankelijk. Daarnaast kan Claro uitgebreid worden met de Gin theme, die alles nog visueel aantrekkelijker maakt én extra functies voorziet, zoals dark mode.

ckeditor: WYSIWYG.

Drupal voorziet standaard een diepe integratie met CKEditor. Zo kan deze WYSIWYG editor gebruikt worden om body tekst van opmaak te voorzien, Drupal media in een body te gebruiken en dynamisch te linken naar andere content op de website met autocomplete.

media module.

Dankzij de media module kunnen afbeeldingen, documenten, video en audio eenvoudig toegevoegd en beheerd worden in een bibliotheek. Daarnaast kan alle media ook voorzien worden van metadata. Afbeeldingen worden automatisch geschaald en bijgesneden, zonder dat er een image editor aan te pas komt.

krachtig en flexibel contentmodel.

Drupal biedt het krachtigste contentmodel dat vandaag in de CMS-wereld te vinden is. Dat laat websitebouwers toe om snel verschillende soorten content samen te stellen met allerlei soorten velden. Daarnaast maken deze op maat gemaakte contenttypes gebruik van alle bestaande Drupal functionaliteit zoals revisies, moderatie, zoekindexering, meertaligheid, access rules …

webform module.

Met de Drupal webform module stellen webmasters in no-time zowel eenvoudige als zeer complexe formulieren samen om input van bezoekers te verzamelen, zonder beroep te moeten doen op het development team.

A man sitting on the couch with a laptop on his lap.

eenvoudig en flexibel pagina’s bouwen met Ausy builder.

Hoewel Drupal zonder twijfel hét ideale CMS is om de time-to-market voor content of een campagne zo klein mogelijk te houden, is er altijd ruimte voor verbetering. 

Drupal biedt geen standaard oplossing om pagina’s samen te stellen met verschillende complexe layouts, herbruikbare componenten en stijlen. 

Daarom ontwikkelden wij Ausy Builder. Deze uitbreiding bouwt verder op de functionaliteiten voorzien door Drupal, en de populaire paragraphs module.

Die module laat toe om een pagina, zoals een artikel of homepage, samen te stellen uit verschillende herbruikbare componenten. Deze herbruikbare blokken, ook wel content widgets genoemd, kunnen variëren van eenvoudige widgets zoals tekst tot geavanceerde widgets zoals carrousels van afbeeldingen, video's, lijsten van documenten en banners.

Door gebruik te maken van een voorgedefinieerde lijst van layouts (templates) en een drag & drop module, kunnen webmasters op een gebruiksvriendelijke manier blokken verplaatsen, vervangen of van volgorde veranderen. 

Deze manier van werken laat webmasters dus toe om visueel aantrekkelijke pagina’s op een gebruiksvriendelijke manier op te bouwen en te beheren.

Een meer gedetailleerde beschrijving van Ausy Builder kan je hier downloaden


in geen tijd een campagnesite opzetten met ausy subsites.

Campagnesites moeten snel en goedkoop opgeleverd worden. Dat is een budgettaire én planmatige uitdaging voor ieder marketingteam. Een nieuwe website laten ontwikkelen past moeilijk binnen dit plaatje, waardoor bedrijven nogal eens kiezen voor oplossingen van lagere kwaliteit.

De Ausy Subsites module maakt het mogelijk om snel en goedkoop nieuwe mini-sites of campagnesites te lanceren met een bestaande Drupal 8 of 9 installatie. Alle CMS-functionaliteiten (zoals Ausy Builder) kunnen hiervoor gebruikt worden. Daarnaast kan de webmaster kiezen voor dezelfde look & feel van de bestaande website, of kan hij een andere, op maat ontwikkelde, theme gebruiken.

Iedere site beschikt over een eigen logo en navigatie, en kan eventueel uitgebreid worden met een eigen theme, header of footer. Op deze manier kan er zonder tussenkomst van een developer een nieuwe site gelanceerd worden. 

Heb je enkel nood aan een nieuwe front-end? Dan volstaat het om een nieuwe Drupal theme te ontwikkelen.

wat denken onze klanten?

#foodheroes campagne van fevia.

Bij de aanvang van de coronacrisis lanceerde Fevia een campagne om de mensen uit de voedingssector een hart onder de riem te steken. 

Met behulp van Ausy Builder ontwikkelden we een nieuwe, meertalige Drupal 8 website. We gingen van concept tot go-live in minder dan 10 dagen.

kom op tegen kanker campagnesites.

Sinds de lancering van haar Drupal 8 website, gebruikt Kom op tegen Kanker de subsite module om snel en met minimale tussenkomst acties en campagnes te lanceren.

Enkele voorbeelden:

stad hasselt.

Stad Hasselt gebruikt de subsites module voor verschillende sites. Denk aan musea, UiT in Hasselt en zelfs gemeentelijke scholen (SBS Kermt, SBS Kuringen, SBS Rapertingen). De pagina’s op al deze websites zijn opgebouwd met Ausy Builder.


Ben je ook benieuwd hoe we jou kunnen ondersteunen in je webdevelopment, of wil je graag gebruik maken van Ausy Builder en Ausy Subsites? Neem contact op met mathias.henderick@ausy.be, en we bekijken samen hoe we je kunnen helpen!

over de auteur
picture of Mathias Henderick

mathias henderick

business director it project services & outsourcing

Ik help je, samen met mijn team van uiteenlopende IT-experten, om de juiste future proof technologische oplossing te bedenken, ontwikkelen en implementeren.