Christophe en Jentl werken als account manager bij onze klant Proximus. Wat houdt hun job in? Hoe verdelen ze hun taken? En hoe helpen ze de 150 AUSY consultants bij Proximus stuk voor stuk op weg naar een schitterende carrière?

We willen onze consultants helpen waar nodig

Christophe: “Als account manager zorg je ervoor dat je consultants hun werk zonder probleem kunnen uitvoeren. Je matcht hen bij de juiste klant, organiseert opvolggesprekken en zorgt ervoor dat iedereen zich goed voelt in zijn job.” 

Jentl vult aan: “En je goed voelen in je job, daar heb je meer voor nodig dan alleen een leuk takenpakket. Daarom organiseren we ook mini-events. Zo gaan we regelmatig uiteten, karten, VR-gamen … Soms mogen de consultants ook zelf een evenement organiseren. Dan sta je ineens met een bijl naar een blok hout te gooien, awesome!”

our proximus consultants having dinner toghether

Verder zoeken ze ook naar nieuwe opportuniteiten voor hun consultants. Christophe: “Je werkt nauw samen met je consultants. Zo leer je hen goed kennen. Als er zich een opportuniteit voordoet, weet ik onmiddellijk bij wie die het beste past.”

“Eigenlijk doen wij de PR van onze consultants,” vertelt Jentl. “We helpen hen om de juiste competenties te ontwikkelen, en stellen hen daarna voor aan onze klanten.”

Van netwerk & security helpdesk tot project managers en developers

Proximus is AUSY’s tweede grootste klant. Jentl en Christophe zorgen er samen voor dat alle vacatures worden ingevuld.

“We bieden verschillende rollen aan binnen IT,” licht Jentl toe. “Zo verzorgen we zowel de netwerk als de security helpdesk, en matchen we developers en project managers met hun ideale job.” 

“Eigenlijk kennen we zelf helemaal niets van IT,” lacht Christophe. “We voelen gewoon goed aan wie bij welke rol past.” Jentl: “Ehh, spreek voor jezelf… Het is wel een feit dat we die dingen goed kunnen inschatten. Ik hoef alleen maar met iemand te praten om te weten of hij of zij een ‘Proximus persoon’ is. Ik vergelijk het met de film The Sixth Sense: I see Proximus people.”

jentl and christophe in front of proximus building

Onze grootste uitdaging? De consultants een toffe job geven!

Jentl: “Zo’n grote naam als Proximus brengt natuurlijk ook heel wat verantwoordelijkheid met zich mee. Dat houdt onze job uitdagend. Ik probeer iedere dag de juiste mensen met een bepaalde rol te matchen, en het geeft me telkens weer een fantastisch gevoel als dat lukt!”

“Wanneer een consultant start op jouw project, wil je er natuurlijk ook voor zorgen dat die persoon zich zo lang mogelijk goed voelt in zijn rol,” aldus Christophe. “Daarom zorgen we steeds voor een goede opvolging. We bekijken samen met de consultants wat ze willen bereiken in hun carrière, en we begeleiden hen daarin. AUSY biedt heel wat verschillende opleidingen aan, en ook de kans om certificaten te behalen.”

“Als een consultant dan uiteindelijk uit zijn of haar huidige rol groeit, kijken we eerst en vooral of we hen een nieuwe positie binnen Proximus kunnen aanbieden. We willen natuurlijk dat onze consultants zo lang mogelijk hun ei kwijt kunnen binnen hun project,” vertelt Jentl.

Nog een andere uitdaging voor onze account managers: zorgen voor een vlot contact met de managers bij Proximus. “De managers weten onze transparante en oprechte manier van aanpakken zeker te appreciëren,” vertelt Christophe. “Onze contacten met Proximus zijn dan ook altijd aangenaam. Ons doel is om de waarden van AUSY over te brengen op de klant. Het is belangrijk dat Proximus weet waar we voor staan en waar we als bedrijf op focussen.” 

“Uiteindelijk hebben we een gezamenlijk doel: de geschikte persoon vinden voor een specifieke rol,” concludeert Jentl.