Je surfde naar de DataFlow- of ONE Agency-website en komt op deze pagina terecht - huh!?

Vraag je jezelf nu af wat je fout deed? Niet doen. Het ligt niet aan jou, het ligt aan ons. Op 2 oktober 2017 zetten we een streep onder onze merken DataFlow en ONE Agency. Voortaan zijn wij “gewoon” AUSY Belgium. Een full-service IT-bedrijf dat deel uitmaakt van de internationale AUSY Group.

Op onze blog vind je het volledige verhaal achter onze merkvereenvoudiging.

2017-11-02 13:02Lezen in 2 minuten Klanten

Dacht je dat een mutualiteit enkel ziektekosten terugbetaalt? Nee hoor! Ze biedt ook verzekeringen aan, doet aan preventie en geeft tal van voordelen aan haar leden. Omnimut, de Waalse neutrale mutualiteit, koos ervoor om die extra voordelen en diensten in de verf te zetten. Maar wat is de beste manier om daarover te communiceren op de website?

Omnimut creëerde een aantal persona’s met bijbehorende noden en wensen om op die manier de boodschap bij de juiste mensen te krijgen. De nieuwe website moet de persona’s op een duidelijke manier aanspreken. Hoe pakt Omnimut dat concreet aan? Een belangrijk onderdeel van de vernieuwde site is “Situations de vie”: toptaken geënt op de persona’s.

Wat moet je je daarbij voorstellen? “Situations de vie” zijn afgebakende situaties die gezinnen, (jonge) alleenstaanden, ouderen … tegenkomen in hun dagelijkse leven waarover ze wel eens praktische vragen hebben voor hun mutualiteit. Is het tijd voor een bril, ga je samenwonen met je lief of heb je thuisondersteuning nodig? Per levenssituatie krijgt elke persona al de nodige informatie!

Van functionele analyse tot gebruiksvriendelijke Drupal 8 site

We bouwden de nieuwe website in Drupal 8. Initieel dacht Omnimut aan Sitecore, maar de functionaliteiten bleken in dit geval té uitgebreid, waardoor de content creators heel wat extra werk zouden hebben.

Na de functionele en technische analyse was het de beurt aan ons Drupal development team. 3 sprints en 3 demo’s later kon de nieuwe website live! Datzelfde team doet nu, na de oplevering, ook support op de website (bv. voor kleine aanpassingen of updates).

Gebruiksvriendelijkheid staat centraal. Naast de “Situations de vie” en overzichtelijke dienstenpagina’s, levert ook het kaartje waarop je als bezoeker kan zien of het dichtstbijzijnde kantoor open is, een goede gebruikerservaring op.

Marketing- en SEO-traject

We zetten Omnimut niet alleen op weg met het CMS, maar configureerden ook Google Analytics en Google Search Console. Inderdaad: naast technische expertise bieden we onze klanten ook ondersteuning op vlak van strategische online marketing!

Mis geen enkel blogartikel

Geef hieronder je e-mailadres in. We brengen je op de hoogte zodra er nieuwe artikels verschijnen.