IT

Redesign van Twizzi, een matching platform voor vakmannen

Wat is Twizzi?

Twizzi is een online marktplaats waar consumenten en vakmensen elkaar kunnen vinden voor kleine bouw- en verbouwopdrachten in en rond het huis. Consumenten kunnen hun opdrachten gratis online plaatsen en ontvangen offertes van verschillende vakmensen in hun regio. De vakmensen betalen - na een gratis proefperiode van 30 dagen - een klein maandelijks abonnement om nieuwe offerteaanvragen in hun regio en expertisegebied te ontvangen.

Hoe helpen wij Twizzi?

Of we het volledige redesign van het Twizzi-platform voor onze rekening kunnen nemen? Yes please! En dat hield heel wat in! First things first: een UX-oefening liet ons toe om de gebruikerservaring van zowel de consumenten als van de vakmannen drastisch te verbeteren. Nieuwe wireframes en een nieuwe digitale huisstijl volgden haast vanzelfsprekend.

Uiteraard is het hele platform ook mobile friendly, waardoor vakmannen via hun smartphone:

  • Kunnen registreren
  • Nieuwe opdrachten ontvangen
  • Openstaande offertes kunnen opvolgen

We leverden de verschillende schermen en de nieuwe huisstijl aan als een CSS styleguide. Daarmee ging het interne development team van Twizzi aan de slag om de volledige frontend van het platform te vervangen.

Marketing automation om e-mails te optimaliseren

Dacht je dat we na de lancering van de nieuwe site wat met onze vingers zaten te draaien? Nee hoor! We hielpen de verschillende e-mail flows te optimaliseren.

Ons team ontwikkelde een volledig nieuwe “onboarding flow”: een reeks gepersonaliseerde e-mails die vakmannen tijdens hun gratis proefperiode ontvangen om zo kennis te maken met de voordelen van het Twizzi-abonnement. Op verschillende momenten in de user journey worden automatische e-mails getriggerd op basis van concrete acties van de potentiële klanten.

Een hele boterham! Naast het ontwerpen van de flow, smeten we ons ook nog eens op het grafisch design van de e-mails en het schrijven van de teksten voor de berichten.

Lees verder

Mike and Thomas laughing
Als collega’s vrienden worden: de bromance van Mike en Thomas
#friendship #bromance
Bedrading
3 vragen aan Support Engineer Maarten
#support #consultancy
typewriter - blue
Digital Savviness Academy: antwoord op digitale transformatie
#IT #digitalsavvinessacademy