IT

Nieuwssite BRUZZ: integratie Drupal met MailChimp

Wie is BRUZZ?

BRUZZ is sinds het voorjaar van 2016 het mediamerk van de vzw Vlaams-Brusselse Media. BRUZZ manifesteert zich online, op radio en tv en in print als de referentie voor Brussel. Als opvolger van Agenda Magazine, Brussel Deze Week, brusselnieuws.be, FM Brussel en tvbrussel, wil BRUZZ snel inspelen op vernieuwend mediagebruik. Niet alleen via eigen kanalen, maar ook op externe platformen.

Hoe helpen wij BRUZZ?

AUSY is al sinds 2010 de vaste partner van de vzw Vlaams-Brusselse Media voor de bouw van de nieuwssite BRUZZ.be en haar voorganger brusselnieuws.be. In 2014 hebben we deze site nog volledig geüpgraded naar Drupal versie 7 en voorzien van een nieuwe, responsive, look & feel. In het voorjaar van 2016 hebben we brusselnieuws.be gerebrand naar BRUZZ.

Als nieuwsplatform kan BRUZZ.be de vergelijking met de grote Vlaamse nieuwssites zoals hln.be en De Redactie vlot doorstaan. Redacteurs kunnen verschillende soorten artikels publiceren, en contextueel aan elkaar koppelen tot dossiers. Bovendien worden verschillende andere mediaformaten - digitale video van TV Brussel, podcasts van FM Brussel, en de artikels uit de wekelijkse krant - vanuit verschillende bronnen geïmporteerd en verwerkt tot een multimediaal digitaal platform.

BRUZZ heeft ook een speciale “Uit”-sectie met de geïntegreerde activiteitenkalender van Uit in Vlaanderen, en een groot archief van restaurantbesprekingen. Onnodig te zeggen dat de website ook op een mobiel toestel een heel nieuwe ervaring geeft.

Nieuwsbrieven: integratie Drupal met MailChimp

We integreerden Drupal met MailChimp, om zo gepersonaliseerde en volautomatische digitale nieuwsbrieven te kunnen versturen.

Er lopen momenteel 2 types nieuwsbrieven. Lezers kiezen hoe frequent ze het nieuws willen ontvangen:

  • BRUZZ dag: brengt van maandag tot zaterdag de actualiteit van de dag.
  • BRUZZ week: serveert iedere donderdag de belangrijkste hoofdpunten van de voorbije week.

Langetermijnpartner

We namen zowel onderhoud, technische support bij problemen, als uitbreidingen aan de website voor onze rekening. We hebben dan ook een vast projectteam met een vaste project manager aangeduid die over alle grote en kleine projecten heen als Single Point Of Contact (SPOC) voor deze klant kan dienen.

Op die manier bouwen we heel wat interne kennis van de klant op, en kunnen onze medewerkers meedenken met BRUZZ en oplossingen op lange termijn voorstellen. De lange en intense samenwerking tussen BRUZZ en AUSY is het bewijs dat deze aanpak werkt!

Lees verder

Mike and Thomas laughing
Als collega’s vrienden worden: de bromance van Mike en Thomas
#friendship #bromance
Bedrading
3 vragen aan Support Engineer Maarten
#support #consultancy
typewriter - blue
Digital Savviness Academy: antwoord op digitale transformatie
#IT #digitalsavvinessacademy